Deel dit artikel
-

Emerce Digital Marketing: Bestellingen Intertoys binnen een uur geleverd

Speelgoedketen Intertoys zet volgend jaar vol in op lastmile bezorging vanuit de winkel. Dat kan betekenen: afhalen binnen een uur na bestelling, maar ook met de fiets thuisbezorgd.

Tot de uitbraak van het coronavirus had Intertoys de click & collect-optie al op orde. Van alle winkels is bekend welke items op voorraad zijn. Toen de pandemie echter uitbrak, mocht niemand de winkel meer betreden en werd massaal overgestapt op thuisbezorging van orders per fiets. Winkelpersoneel op de pedalen.

Op Emerce Digital Marketing, de videocollectie met interviews die vandaag live gaat, vertelt hoofd marketing Nicole Babay hoe COVID een nieuwe logistieke strategie hielp bespoedigen.

“Komend jaar gaan we vol inzetten op de fysieke winkels als lokale hub voor de omgeving. Intertoys heeft nu 220 winkels en dat groeit komende jaren tot 250″, vertelt ze tegen interviewer Ronald ter Voert. “Vanaf volgend jaar gaan we lastmile-bezorging doen vanuit de winkel.” Vorig jaar werden daar noodgedwongen de eerste ervaringen mee opgedaan, weldra wordt het een landelijk uitgerolde praktijk.

Internet heeft zich als een belangrijk kanaal bewezen voor Intertoys, maar gebleken is dat de formule niet zonder fysieke verkooppunten kan. Babay: “Vijftig procent van de online bestellingen wordt opgehaald.”

De marketingbaas gaat zonder reserve in op tal van actuele onderwerpen. Zo staat ‘magie’ hoog op het verlanglijstje van de speelgoedwinkel: het overbrengen van een betoverende ervaring voor wie de winkel bezoekt. Ze legt uit waarom TikTok niet zomaar een inkoppertje is, waarom er niet met ijkpersonen wordt gewerkt, het belang van het speelgoedboek en hoe er met QR-codes wordt gewerkt.

Het interview met Nicole Babay en alle andere gastsprekers is vanaf vandaag gratis te bekijken op de site van Emerce Digital Marketing.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond