Intracto Group begint rebranding naar iO

Intracto Group begint het proces van naamsverandering. De nieuwe naam wordt iO, ‘infinite opportunities’. De 25 samengebrachte bedrijven zullen nu stap voor stap ook op de voorgrond evolueren naar één merk.
Vandaag maakt CEO Pieter Janssens bekend dat komende maanden de oorspronkelijke namen van de samengebrachte digitale bureaus worden uitgefaseerd. Dat gaat geleidelijk. Ook die van Intracto zelf verdwijnt, het Vlaamse bureau dat het buy & build-bouwplan inzette.
“Drie jaar geleden zijn we een weg ingeslagen om een bedrijf te bouwen dat organisch en met acquisities zou groeien. Daarmee brengen we mensen en teams samen. Het is voor iedereen van meet af aan duidelijk geweest dat we met de acquisities één bedrijf bouwden. Een bedrijf, een team, een naam”, aldus CEO Pieter Janssens.
“Met een versnipperd palet aan uitvoerende partners kom je er vandaag niet meer, daarom organiseren we iO als een complete, meedenkende digitale partner voor de lange termijn.”
De labels op de Duitstalige markt en in Scandinavië blijven voorlopig onder hun eigen namen opereren. Maar op termijn zullen ook zij qua labeling opgaan in die van het moederbedrijf.
“Onder iO komen alle digitale disciplines bij elkaar voor klanten die digitale communicatie en transformatie te bouwen. De naam staat voor de rijke mogelijkheden die het bedrijf te bieden heeft aan zowel collega’s als klanten.” De organisatie bestaat uit 1.500 man in de Benelux, verdeeld over de vakgebieden strategie, creatie, content, marketing en technologie.
De directeur over de timing: “Afgelopen anderhalf jaar hebben we hard gewerkt aan het bij elkaar brengen van mensen en processen. We voelen dat dat werkt, effect heeft, en dat nu de tijd is om de volgende fase te beginnen.”
De naamsverandering is het sluitstuk van een proces dat eind 2019 begon. Vanuit de verschillende locaties, Intracto ontwikkelde zich in negen stedelijke gebieden in Nederland en België, kwamen zogeheten ambassadeurs samen om zich. Ze bogen zich over de verwoording zaken als waarden, identiteit en cultuur en de missie en visie van het bedrijf. Het resultaat werd daarna opgepakt door het creatieve team voor de uitvoering.
De volledige, commerciële website van iO gaat eind oktober, begin november live.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond