Deel dit artikel
-

Investering van 12,6 miljoen euro voor SendCloud

Sendcloud heeft 12,6 miljoen euro opgehaald in een tweede grote investeringsronde. Het groeigeld wordt gebruikt voor de doorontwikkeling van het platform en internationale expansie.

Daarmee wil de Eindhovense scale-up de internationale bezorgmarkt doorbreken. Het koppelt e-commerceplatformen enerzijds en vervoerders anderzijds. Daardoor heeft de consument in de checkout meer keuze uit bezorgmomenten.

In een persbericht leggen de Brabanders uit: “De vraag naar flexibele bezorging en het ontbreken van een wereldwijd verzendnetwerk maken het voor veel webshops lastig op grote schaal te concurreren. Met een centraal platform wil Sendcloud efficiënte pakketbezorging op internationaal niveau vereenvoudigen. Op die manier is verzending niet langer een struikelblok maar juist een groeimotor.”

De investeringsronde is geleid door AXA Venture Partners, aangevuld met BOM Brabant Ventures, Bonsai Partners en een lening van de Rabobank. Tot eerdere investeerders behoren ook HenQ, TiiN Capital en Startupbootcamp.

Het geld wordt gebruikt om het personeelsbestand nog een keer te verdubbelen. Afgelopen jaar groeide het verzendplatform al van 120 naar 260 medewerkers. Het doel is met nog eens tweehonderd man te groeien. Die nieuwe groep gaat zich vooral richten op de internationale expansie, vertelt algemeen directeur Rob van den Heuvel (foto).

Sendcloud is actief in acht landen. Onlangs ging het van start in het Verenigd Koninkrijk. Naast het kantoor in Eindhoven is er ook een kantoor in München.

De woordvoerster zegt: “Voor 2021 ligt onze focus in de EU en het versterken van onze positie in bestaande markten. Daarna willen we onderzoeken welke mogelijkheden er buiten de EU liggen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond