Investering en nieuwe app voor Picnic
Supermarktketen Edeka vergroot zijn belang in Picnic Deutschland van twintig naar 35 procent. In Nederland is de supermarkt van plan deze week een nieuwe app uit te brengen.
Nieuwssite Deutsche Startups meldt de nieuwe investering in Picnic Deutschland. De entiteit is apart opgericht voor ontwikkeling van de markt in het oosten en wordt ook als zodanig gefinancierd.
Hoeveel geld Edeka Rhein-Ruhr met de transactie is gemoeid, is niet bekend. In Nederland ontving de websuper in 2017 honderd miljoen euro groeigeld van vier familiefondsen: NPM Capital, Hoyberg, de Hoge Dennen en Finci.
Later deze week komt Picnic Nederland met een nieuwe app, die het kopen van de boodschappen prettiger en sneller moet maken. Daarnaast voegt de websuper duizend nieuwe producten toe aan het assortiment, dat daarmee op zevenduizend artikelen uitkomt. De nieuwe producten vallen voornamelijk in de categorieën vega, vlees, groente, fruit, tapas, delicatessen, wijnen, speciaalbier en kazen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond