Deel dit artikel
-

Investering voor start-up Closure.nl

Online platform Closure.nl, voor het sluiten van abonnementen en accounts na een overlijden, heeft een investering van drie ton opgehaald. De Rotterdammers investeren het geld in sales en productontwikkeling.

Jaarlijks sterven er zo’n 135.000 mensen in Nederland en een groot deel van hen heeft dan zeker tientallen abonnementen, contracten en internetaccounts lopen. Nabestaanden zijn er soms dagen of weken achter elkaar mee bezig om al die relaties met bedrijven te staken. Closure.nl wil de bestemming worden die dat overneemt.

Sinds afgelopen zomer wijzen uitvaartverzekeraar Ardanta en KPN op hun respectievelijke sites naar de diensten van de start-up. “Nabestaanden kunnen daar alleen dat ene account of contract beëindigen, maar ons ook inschakelen om die hele last over te nemen”, aldus een van de oprichters Graciëlla van Hamersveld. “Gemiddeld heeft iemand dertig account of abonnementen en zijn er vier contactmomenten nodig om die te sluiten.”

Bedrijven als KPN en Ardanta betalen een maandelijks bedrag aan de start-up om de ‘ontzorgingsdienst’ te kunnen bieden. “Dan hebben nabestaanden nog maar één contactmoment.”

Na een melding vraagt Closure de NAW-gegevens van de overleden persoon op bij de nabestaande en eventueel de overlijdensakte en, wanneer nodig, een kopie van een paspoort. Dat volstaat om de meest gangbare accounts te sluiten, van Facebook tot waterbedrijf en van Netflix tot tijdschrift tot financiële dienstverleners.

Zowel de schaalbaarheid van de dienst als het complementaire team en de in korte tijd gerealiseerde partnerships waren redenen voor techinvesteerders Janneke Niessen, Kees Jan Rietveld en Lex Geerdes om te investeren. De investering moet het mogelijk maken om het aantal klanten in korte tijd uit te breiden.

Foto: Marek Kusmin (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond