Deel dit artikel
-

Invloed juice channels terug te vinden in zoekresultaten

De zogeheten ‘juice channels’ die via Instagram roddelnieuws verspreiden over bekende Nederlanders zijn dit jaar populairder dan ooit. Het effect van de online roddelkanalen is terug te zien in de zoekmachines.

Na elke nieuwe roddel zoekt Nederland massaal informatie op over de desbetreffende bekende Nederlander. Dit komt naar voren uit een analyse van online marketing agency Seeders.

Zo werd in februari van dit jaar ruim 1,3 miljoen keer gezocht naar Lil Kleine. Dit was de maand dat ‘juice-koningin’ Yvonne Coldeweijer beelden uitlekte waarop Lil Kleine zijn vriendin Jaimie Vaes mishandelde en hij uiteindelijk in de cel belandde. Coldeweijer had begin dit jaar bijna 300.000 volgers op haar besloten Instagram account @lifeofyvonne. Inmiddels zijn dit er al meer dan 620.000.

Waylon bekende in juni na hardnekkige roddels van verschillende juice kanalen dat hij meerdere keren vreemd was gegaan. Dit was terug te zien in het zoekgedrag van Nederland. In de eerste vijf maanden van dit jaar werd de naam van Waylon gemiddeld 25.000 keer per maand ingetikt op Google. In juni gebeurde dit 306.000 keer. Ruim 30.000 mensen vroegen zich af of Waylon en zijn partner Bibi Breijman nog bij elkaar waren. Ook was Nederland benieuwd of Bibi zwanger was tijdens de affaires van Waylon.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond