Deel dit artikel
-

IPG Mediabrands en The Next Ad in social advertising

Mediabureau IPG Mediabrands en adtechbedrijf The Next Ad gaan samenwerken op het gebied van social advertising. Beide partners spreken zelfs van een ‘langdurige relatie’.

De samenwerking is noodzakelijk, zeggen beide bedrijven, om gelijke tred houden met een consument die sneller dan ooit tevoren beweegt. Bedrijven moeten real time kunnen analyseren en optimaliseren om het beste resultaat te bereiken.

IPG Mediabrands Nederland is de overkoepelende organisatie van labels als Super Digital, Yune en Traffic4U. The Next Ad richt zich vooral op campagneprestaties via Facebook en Instagram.

Oprichter en CEO Achmed Awad, die zijn loopbaan ooit begon als adviseur van bedrijven als Waternet, Yacht en ProRail, zag in 2014 samen met Sander Haarman een gat in de markt. Er was duidelijk behoefte aan performancetools voor sociale media. Awad gaf toen al leiding aan de ontwikkeling van de software Media Injection, waarbij de nadruk lag op het begeleiden van grote merken als Heineken, Transavia, en PepsiCo.

Inmiddels rekent The Next Ad Heineken, Catawiki, Takeaway.com en Discovery Networks tot zijn grootste klanten.

Foto: Vincent Boon (in opdracht  van Emerce)

Dit bericht is 9 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond