Deel dit artikel
-

iPhone en Samsung gebruiker honkvast

Gebruikers van Apple iPhones of smartphones van Samsung stappen minder snel over naar een ander merk dan gebruikers van smartphones van andere fabrikanten. Dat blijkt uit onderzoek in het Telecompaper Consumer Insights-panel.

Van alle huidige iPhone gebruikers geeft 88 procent aan dat het volgende toestel ook zeker een Apple iPhone zal worden. Onder gebruikers van een Samsung smartphone geeft 84 procent aan dat het volgende toestel ook zeker weer een Samsung zal zijn.

Bij andere smartphonemerken schommelt de loyaliteit tussen de 50 en 60 procent, waarbij Nokia/Microsoft en LG de laagste loyaliteit genieten onder klanten. Slechts 47 procent van de huidige gebruikers van een toestel van Nokia of Microsoft overweegt voor een volgende aankoop opnieuw te kiezen voor dit merk.

Overigens is maar 35 procent van alle Nederlanders van plan om binnen een jaar een nieuwe telefoon of smartphone aan te willen gaan schaffen. Dit is een lichte daling ten opzichte van de vorige meting in december 2016 toen nog 39 procent van alle Nederlanders binnen een jaar een nieuw toestel wilde gaan aanschaffen. Dat is opmerkelijk aangezien in de tweede helft van ieder jaar doorgaans de meeste telefoons en smartphones worden verkocht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond