Deel dit artikel
-

iPhone- en Samsung-gebruikers blijven merk trouw

Zo’n twee derde van de Nederlanders die nu een iPhone of een mobiel toestel van Samsung bezitten, had hetzelfde merk bij het vorige mobiele toestel. Bij Huawei, de nummer 3 smartphone op de Nederlandse markt, is het merendeel van de huidige bezitters van een Huawei-toestel juist overgestapt van een ander merk smartphone. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper op basis van het Consumer Insights-panel.

Maar liefst 84 procent van de mensen die een iPhone hebben, zouden opnieuw voor Apple kiezen. 10 procent stapt over op Samsung. 73 procent van Samsung bezitters kiest opnieuw voor Samsung-toestel, terwijl 10 procent overstapt naar een iPhone.

De merkentrouw ligt bij Samsung dus wat lager dan bij de iPhone. 7 procent van de mensen die als vorige toestel een Samsung hadden, koos voor Huawei. 9 procent voor ander merk. Bij het merk Nokia (tegenwoordig in licentie ondergebracht bij HMD Global) was er sprake van een grote leegloop.

57 procent van de huidige bezitters van een Huawei-toestel is van plan weer een Huawei-telefoon aan te schaffen. De retentie hier wordt dus hoger, want eerder kocht slechts 46 procent van de bezitters van een Huawei-smartphone opnieuw een toestel van dit merk.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Leegloop Nokia snap ik helemaal:
– Schrap de sleutel designkeuzes waarop je merk gestoeld is: Polycarbonaat behuizing in felle kleuren, verwisselbare accu
– Gooi je cameravoorsprong te grabbel
– Gooi er een smakeloos OS op. Had liever MS de duimschroeven aangedraaid en een schil voor de Playstore en apps afgedwongen. Als apple steeds opnieuw creatieve emulatielagen kan ontwerpen, waarom MS dan niet?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond