Deel dit artikel
-

Isobar en iProspect voor vier miljard naar Dentsu

Aegis, het moederbedrijf van onder meer Isobar en iProspect, valt voor vier miljard euro in handen van het Japanse reclameholding Dentsu.

De aandeelhouders van het Engelse Aegis gaan akkoord met het bod van Dentsu en krijgen een premie van 48 procent bovenop de slotkoers van gisteren. De koper breidt zijn mondiale bereik en digitale discipline aanzienlijk uit. Partijen hopen de transactie voor 2013 af te ronden.

Het nieuwe bedrijf kan zich qua omvang meten met concerns als WPP en Omnicom, dat in de race zou zijn om LBi.

Dentsu wordt met deze overname aanzienlijk minder afhankelijk van zijn verrichtingen in Japan, waar het 84 procent van zijn omzet haalt. Aegis realiseert 47 procent van zijn omzet in Europa. Dat laten de besturen van beide bedrijven zien met deze toelichting (PDF) van de transactie.

Andere merken die onder Aegis Media vallen zijn Carat, Vizeum, Kobalt en Posterscope.

Foto: Maxime Guilbot (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond