Deel dit artikel
-

Jaap.nl en Brixter bundelen krachten

Jaap.nl en Brixter gaan begin juli fuseren. De twee partijen voegen de bestaande functionaliteiten samen en gaan verder op de site Jaap.nl. Hiermee richt de huizensite zich niet meer alleen op de woningzoeker, maar ook op de woningbezitter.

Met de fusie komt de Woningwaarde Indicatie van Brixter beschikbaar op Jaap.nl. Op deze site kan de bezoeker eenvoudig een waarde opzoeken door een adres in te typen of in te zoomen op Google Maps.

Voor huizenbezitters wil het nieuwe Jaap.nl nieuwe diensten ontwikkelen. Bijvoorbeeld een WOZ-check voor als de huizenbezitter zijn WOZ-waarde wil aanvechten of een hypotheek-alert om te signaleren wanneer de waarde van het huis zo stijgt dat de hypotheek aangepast kan worden. “Met de nieuwe functionaliteiten kan iedereen in de gaten houden of de buren een grote verbouwing gaan plannen, daar willen wij een abonnement op bieden, een abonnement op bouwaanvragen in straat. Hetzelfde met inbraken, dat wil je als huizenbezitter ook weten, of er in je buurt is ingebroken. Daar gaan we ook een abonnement op bieden. Zaken die specifiek op de woningbezitters zijn gericht, tot op heden hebben we daar nog niet over nagedacht”, aldus Hans Voorn, directeur van Jaap.nl.

De fusie is een strategische keuze. Voorn: “Wij hebben op Jaap.nl meer huizen dan bij Funda en bieden meer informatie. We zijn altijd op zoek naar nieuwe unique selling points. Wat Brixter heeft is interessant, zij richten zich huizenbezitter, wij op de huizenzoekers. Onze bezoekers die een huis hebben gevonden, die bieden we meer functionaliteiten nu we Brixter toevoegen.

Brixter is onderdeel van onderdeel van Telegraaf Media Nederland. “Dat is een sterke partner, waarmee we ook meer in de media aanwezig hopen te zijn. Samen met TGM lanceren we een grote campagne om de nieuwe functionaliteiten aan te kondigen en zo het gevecht met Funda aan te gaan.”

Momenteel heeft Jaap.nl rond de 500.000 unieke bezoekers per maand. Brixter mag rekenen op 250.000 unieke bezoekers per maand. “Een deel zal elkaar overlappen, maar dat zal niet groot zijn. Met de campagne hopen we het aantal bezoekers te vermeerderen”, aldus Voorn. De doelstelling is om in 2012 1.000.000 unieke bezoekers per maand te hebben.

Bij goedkeuring van de NMa komt er een nieuwe BV. Jaap.nl opereert nu vanuit Plazacasa BV en dat is voor groot deel in handen van DSB. “De overige 50 procent van de nieuwe BV komt, wanneer de NMA goedkeuring geeft, in handen van TGM.”

Voorn gaat voor de nummer twee-positie op de markt: “Wij springen in het gat. We hebben een goede positie en willen dat uitbouwen, juist in deze tijd. De verhouding met Funda is nu nog te groot.”

Het is niet de doelstelling om Funda van de troon te stoten. “Het moet voor Nederland duidelijk zijn dat er twee woonsites zijn. Bij het zoeken naar een huis kan je Jaap.nl niet missen, je moet op beide sites zijn. Wat wij nu aanbieden, dat zijn functionaliteiten die Funda niet heeft. En naar verwachting ook niet gaat krijgen. Funda is eigendom van de makelaars, die richten zich niet op de woningbezitters.”

Andere huizensites lijken geen bedreiging voor Jaap.nl. Voorn: “Zuka zet in met grote campagnes, maar dat lukt niet echt. Het verhaal van Moviq, dat kennen we. Dat was voor Rabobank een mislukking.”

Deel dit bericht

2 Reacties

Panadol

Brixter is een bijzonder knullig concept, en een stelletje prutsers bij elkaar. Meermalens verkeerde prijzen vermelden van huizen op basis van gegevens van "derden" waar ze geen invloed op uit kunnen oefenen en vervolgens geheel niet mee willen werken om je gegevens van hun site af te krijgen… Jammer dat Jaap een foute aankoop doet…

Onno

@PanadolIk denk dat je verder moet kijken dan je eigen pijn over je huizenprijs.Het concept is juist zeer sterk, maar tot nu toe schortte het in de uitwerking, volgens mij met name daar waar de waarde moest worden bepaald van huizen die al te veel van een 'gemiddeld' huis afweek (hoe dat dan ook in de toegepaste formule was vastgelegd). Strategisch zeer kansrijk dus als Jaap en Brixter de verschillende kwaliteiten in een site kunnen tonen. En een goede zet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond