Deel dit artikel
-

Jaaromzet modewinkel ASOS: 1,2 miljard euro

De andere grote Europese modewinkel, ASOS, sluit het boekjaar af met een omzet van 1,2 miljard euro. De groei van 27 procent komt vooral uit thuismarkt Engeland, maar de directie investeert fors in Europese groei.

Hoewel de Europese groei (44 procent) die in Engeland overtreft (35 procent) is de thuismarkt voor ASOS nog steeds groter dan de buitenlandse. Dat blijkt uit de voorlopige jaarcijfers die ASOS heeft bekendgemaakt.

Het aantal actieve klanten groeide met 25 procent tot 8,8 miljoen.

Topman Nick Robertson: “In het nieuwe financiële jaar investeren we in onze internationale prijsstelling en propositie. Daarnaast investeren we in onze logistieke infrastructuur en het technoligisch platform.”

De directeur geeft hiermee aan steviger te willen concurreren met bijvoorbeeld Zalando, dat in termen van omzet nog niet twee keer groter is. Product en prijs zijn daarmee de belangrijkste marketingmiddelen.

ASOS’ doel voor de lange termijn is de omzet te doen groeien van nu 1 miljard pond naar 2,5 miljard pond.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond