Deel dit artikel
-

Jaaromzet Spreadshirt groeit naar 110 miljoen euro

E-commerceplatform Spreadshirt heeft de omzet in 2018 met drie procent zien stijgen tot 110 miljoen euro. De winst (ebitda) steeg door kostenbesparing aanmerkelijk harder: met 23 procent tot tien miljoen euro.

Het is misschien wel een van de oudere marktplaatssites van Europa, Spreadshirt. De winkel verkoopt namelijk niet alleen shirt met voorbedrukte designs, maar gebruikers kunnen er al jaren hun designs naar uploaden voor eigen gebruikt en voor gebruik door derden.

Gisteren publiceerde het bedrijf kerncijfers over het jaar 2018. Die laten zien dat de grote groei er wel uit is, maar dat er op alle fronten wel procenten groei wordt geboekt. De investeerders zullen het meest verheugd zijn over de dubbelcijferige toename van de ebitda-winst. Consumenten op hun beurt over de blijvende groei va het aanbod.

Het aantal ondernemers/designers met een eigen shop op het platform nam met twintig procent toe (infographic), het aantal designuploads bedroeg tien miljoen en het aantal verzonden pakketten steeg met 700.000 tot 5,5 miljoen.

Spreadshirts grootste markten zijn thuismarkt Duitsland, Frankrijk en de VS, gevolgd door de Benelux en Scandinavië.

Meer dan de helft van het bezoek aan de site (58%) is afkomstig van telefoons en tablets.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond