Jack Dorsey (Twitter): ‘We blijven ons op adverteerders richten’

Twitter blijft zich richten op adverteerders. Dat vertelde Twitter-CEO Jack Dorsey vanochtend tegen Sir Martin Sorrell, CEO van WPP, op de marketingbeurs dmexco in Keulen. Sorrell vroeg hem of het bedrijf ook abonnementen overweegt. Daar kwam geen duidelijk antwoord op.

“We hebben het voor adverteerders niet altijd makkelijk gemaakt, dat zijn we aan het verbeteren”, aldus Dorsey. “Ook moeten we zorgen dat gebruikers hun interesses beter kunnen volgen.” Bijvoorbeeld via livekanalen.

Sorrell hield Dorsey voor dat het noodzakelijk is voor adverteerders dat er een derde kracht ontstaat naast Facebook en Google. Die partijen zijn volgens de reclameman te dominant. Dorsey antwoordde dat Twitter in elk geval een grote naamsbekendheid heeft. “We hebben een enorm krachtig merk, maar we zien ons niet als een sociaal netwerk zoals Facebook, Twitter draait wel rond conversaties. Ook zijn we een open platform. Tweets worden overal geplaatst, ook op websites.”

Gevraagd naar Donald Trump, inmiddels de bekendste Twitteraar, hield Dorsey zich op de oppervlakte. “Hij twittert al sinds 2012 en doet dat consequent. Ik vind dat goed, of ik het nu met hem eens ben of niet, leiders moeten verantwoording afleggen. Daaraan draagt een communicatiekanaal bij.”

Dorsey erkende wel dat hij een tegenstander is van het besluit van Trump om het programma DACA voor jonge illegale immigranten stop te zetten. “Die mening heb ik ook op Twitter verkondigd.”

Waar staan je bedrijven over vijf jaar, wilde Sorrell weten, doelend op Twitter en zijn betaalbedrijf Square. Blijven ze onafhankelijk? Dorsey leek dat te bevestigen. Vorig jaar kon Dorsey niet naar DMexco komen omdat werd onderzocht of Twitter overgenomen kon worden. Dat zou voor het bedrijf de druk van de ketel halen. Nu noemt Dorsey onafhankelijkheid als ‘onze grootste kracht’.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug