Deel dit artikel
-

Japans Uniqlo zoekt online strijd H&M, Zara

Het Japanse kledingmerk Uniqlo zoekt in Europa de directe concurrentie met winkels als GAP, H&M en Zara. In de tweede helft van volgend jaar opent het een online winkel op een van Europa’s grootste markten, Duitsland.

De opening van de online winkel volgt die van een fysieke flagshipstore in Berlijn met een vloeroppervlak van 2700 m2.

Duitsers kunnen sinds kort al online rondneuzen bij Uniqlo en kleding kopen. Daarvoor moeten ze wel naar de Engelse webwinkel. Bestellingen in Engeland worden dan voor een kleine tien euro thuis afgeleverd. De Japanners bezorgen ook in Frankrijk, Ierland, Italië, Rusland en Spanje.

Uniqlo ontwerpt en verkoopt zijn eigen kleding en heeft de productie uitbesteed naar China. Op zijn thuismarkt boekte de onderneming afgelopen boekjaar een omzetgroei van tien procent.

Op de buitenlandse markten, waar nu de focus op ligt, was dat meer dan zestig procent. In Europa is het resultaat break-even, “zoals verwacht”. Dat duidt op groeiambities waarbij periodes van nul winst worden getolereerd.

Nederland staat voor 2014 niet op de agenda als land om naar uit te breiden (PDF).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond