Deel dit artikel
-

Jay de Groot begint Meta Dimensions

Ondernemer Jay de Groot begint vandaag zijn nieuwe bedrijf Meta Dimensions. Met technologie van Orange Valley wordt historische marketingdata van bedrijven simpel en, zelfs, op speelse wijze ontsloten.

“In technische termen optimaliseren we de workflowprocessen van conversion rate optimisation door historische data vast te leggen. Via gamification worden die voor de hele organisatie ontsloten, ook voor de mensen die zelf niet direct met CRO bezig zijn”, licht De Groot aan deze uitgave toe. “Zo kunnen niet direct betrokkenen zelfs direct testsuggesties doen.”

De gedachte achter Meta Dimensions is, dat bedrijven amper tot niet de gelegenheid nemen om historische marketing- en testdata vast te leggen. Als de ene AB- of multivariate test is afgerond wordt de volgende opgestart en daarna weer de volgende. Er is geen mechanisme of proces om te leren van plussen en minnen uit het verleden.

“Behalve dan dat je in je Excel- of Trello-archieven duikt en gericht gaat spitten naar een bepaalde campagne of test. Het is lastig om vroegere observaties terug te halen of te bepalen welke test je nu eerder of later moet gaan doen. Dat is waar onze Saas-oplossing om de hoek komt kijken. Een soort bibliothecaris die zijn werk doet zonder dat het jou tijd kost.”

Gebruikers van de techniek uit Breukelen kunnen zoeken op campagnekenmerken of in het managementdashboard learnings uit bepaalde optimalisatietesten direct oppikken.

Het zijn in deze alfafase vooral hele grote bedrijven die de software gebruiken en De Groot en zijn team van vier man feedback geven voor verbetering. “Meta Dimensions is API-gebaseerd en integreert met de meeste gangbare andere systemen.”

De Groot werkte eerder bij Info.nl, Backbase en Webpower en begon Science Rockstars en was EMEA-baas bij Moven. De andere aandeelhouders in zijn nieuwe bedrijf zijn de oprichters van Orange Valley.

Foto: Phil Roeder (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond