Deel dit artikel
-

JD com mist ramingen kwartaalomzet

De Chinese e-commercegigant JD.com miste donderdag de schattingen van Wall Street voor wat betreft de kwartaalomzet, vanwege hevige concurrentie en lauwe klantuitgaven.

De totale omzet van het bedrijf, de belangrijkste rivaal van Alibaba, steeg met 1,2 procent tot 291,4 miljard yuan (40,71 miljard dollar) in het tweede kwartaal, vergeleken met schattingen van 292,89 miljard yuan door analisten.

JD.com ondervindt steeds meer concurrentie van online verkopers als Shein en Temu van PDD Holdings. Hierdoor is een grote prijzenoorlog tussen grotere rivalen ontstaan.

Chinese retailers zijn sterk afhankelijk geworden van grote kortingsevenementen, zoals het e-commerceverkoopfestival 618 en Alibaba’s Singles Day halverwege het jaar.

In het tweede kwartaal sloot de retailtak van JD.com strategische partnervereenkomsten met meerdere merken, waaronder Xiaomi, Lenovo en OPPO. Ook kwam het luxe modemerk MONCLER en het Amerikaanse luxe lifestylemerk alexanderwang aan boord.

In het tweede kwartaal werkte JD Health samen met een aantal farmaceutische bedrijven om speciale geneesmiddelen online te lanceren, onder namen als Sinqi Pharmaceutical, Sanofi en GeneScience.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond