Deel dit artikel
-

JD Sports belooft beterschap na slechte service

JD Sports gaat op zijn website de reële levertijden vermelden en zorgen voor een goede bereikbaarheid van zijn klantenservice. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) had het bedrijf had aangesproken.

De ACM ontving in de periode december 2020 tot februari 2021 veel klachten van consumenten over de slechte dienstverlening van de webwinkel van JD Sports. Consumenten meldden dat hun product niet of veel later geleverd werd dan beloofd en dat de klantenservice onbereikbaar was. Ook hield het bedrijf zijn klanten niet goed op de hoogte van de status van hun bestelling.
Inmiddels heeft JD Sports zijn werkwijze op deze punten aangepast. De logistieke problemen hadden onder andere te maken hadden met de gevolgen van Brexit en corona.
Consumenten die contact opnamen met JD Sports om te informeren waar hun bestelling bleef, kregen echter een automatisch antwoord of pas na lang wachten een reactie. Hierdoor kreeg de consument geen duidelijkheid over de status van zijn bestelling en of deze wel geleverd zou worden.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!