Deel dit artikel
-

JD.com wil filiaal in Italië

De Chinese webwinkel JD.com wil een kantoor in Italië openen, zijn tweede Europese dependance in korte tijd.

De opening van een kantoor in Milaan is onderdeel van de Europese expansiedrift van de Chinezen. Er wordt echter de schermen ook gesproken met lokale partijen. Dat zijn in elk geval leveranciers.

Het is niet uitgesloten dat JD.com op korte termijn in meer landen live gaat. Want bij de opening van het Franse kantoor in februari jongstleden was er ook al sprake van lokale gelokaliseerde sites voor Duitsland en Engeland.

Op de thuismarkt verkoopt JD.com ook zaken als telefoons, computers, verzorgingsproducten, voedsel en vliegtickets.

Buiten China is het bedrijf ook actief met het label Joybuy.com, een warenhuis.

JD.com is twintig jaar oud, 55 miljard dollar waard op de beurs en heeft 150.000 medewerkers. Tot de investeerders behoren onder meer Tencent en Walmart (10%) en Google. Laatstgenoemde investeerde om te mogen helpen bij de internationale expansie.

Foto: Daniel Cukier (cc)

Dit bericht is 6 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond