Deel dit artikel
-

JD.com opent duizend ‘slimme winkels’

De Chinese e-commercepartij JD.com opent komende vijf jaar duizend fysieke retailzaken onder de naam 7Fresh. Dat worden locaties waarin technologie de online en offline wereld naadloos versmelt.

Hiertoe heeft JD.com overeenkomsten getekend met zestien vastgoedexploitanten.

7Fresh is een detailketen voor het luxere segment met overwegend verse producten in de schappen.

Klanten scannen barcodes van productverpakkingen met hun telefoon voordat ze boodschappen in hun winkelmandje leggen. De bij kassa kan een gezichtsscan dienen als identificatie en verificatie om de betaling te verrichten.

Net als de Hema-winkels van concurrent Alibaba werkt het winkelconcept ook andersom. Klanten kunnen thuis via de app winkelen en betalen. De order wordt vervolgens binnen dertig minuten thuis afgeleverd door een logistiek medewerker van het lokale filiaal.

De 7Fresh’en worden eerst geopend in de zogeheten Tier 1- en Tier 2-steden en daarna pas de middelgrote en kleinere steden.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond