Deel dit artikel
-

Ook JD.com profiteert van pandemie

JD.com, de Chinese Amazon, heeft duidelijk geprofiteerd van de coronapandemie. De omzet steeg alleen al in het vierde kwartaal naar omgerekend 34,4 miljard dollar, waarbij onder de streep 3,7 miljard dollar overbleef.

Voor heel 2020 rapporteerde JD.com een netto-omzet van 114,3 miljard dollar, een stijging van 29,3 procent ten opzichte van het volledige jaar 2019. De winst kwam uit op 7,6 miljard dollar.

Meerdere gerenommeerde mode- en luxemerken lanceerden de afgelopen maanden eigen winkels op JD.com, waaronder het luxe schoenenmerk John Lobb van Hermès Group, het Italiaanse luxemerk Stefano Ricci, het Britse designermerk Vivienne Westwood, het modemerk JW Anderson van LVMH Group, designeraccessoiresmerk Anya Hindmarch, Frans zilverwerk- en sieradenmerk Christofle en het Japanse White Mountaineering.

De logistieke tak haalde in januari nog een belangrijke klant binnen, de Chinese zoetwarenfabrikant Xu Fu Chi.

Op 31 december 2020 exploiteerde JD Logistics meer dan 900 magazijnen, met een vloeroppervlakte van ongeveer 21 miljoen vierkante meter.

JD.com en JD Digits zijn de eerste e-commerce- en technologiebedrijven die samenwerken met het Digital Currency Research Institute van de People’s Bank of China. Dat instituut geeft (experimentele) digitale valuta e-CNY uit.

Op 31 december 2020 telde JD.com ongeveer 310.000 werknemers, exclusief parttime en stagiaires.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond