Deel dit artikel
-

‘Je verliest grip op conversie als je in silo’s blijft denken’

Bureaugroep Havas lanceert in Nederland zijn nieuwe propositie Havas Market. Hierin combineert het alle lower funnel-specialismes, waaronder social shopping, performance en retailmedia, om conversies te optimaliseren.

Buiten Nederland was Havas Market op een aantal markten al live, maar met de aanstelling van een nieuw hoofd zette het hier ook de weg in om SEO, retailmedia, social commerce en advertising te combineren.

“Wat anders is, is dat we niet alleen campagnes creëren voor klanten maar als partner op zoek gaan naar incrementele business. We voegen losse disciplines samen en breiden die uit. Die zijn zo nauw aan elkaar verwant, dat je ze niet apart kunt behandelen”, aldus Bart Zoetmulder die werd aangesteld om Market in Nederland op de kaart te zetten.

“Je verliest grip op conversie als je in silo’s blijft denken. Mijn visie is dat je moet samenwerken op al deze domeinen“

Per vraagstuk worden er teams gemaakt van vier à vijf man. “De samenstelling van de teams wisselt per klant en klantvraag. Geen enkel project bevat slechts één specialisme. Lokaal en via ons globale netwerk hebben we alle kennis in huis, maar we werken soms ook lokaal met partijen samen om capaciteit te operationaliseren.”

Zoetmulder: “Wat me steeds meer opvalt, is dat de discussies niet over media en campagnes gaan, maar over content. Ondanks, of juist dankzij, de opkomst van generatieve AI zien we hoe belangrijk echt goede content is. Op dat punt is nog zo veel winst te halen. Dan doel ik op het verbeteren van de performance van content. Als de basis van je verhaal en je keywordstrategie op orde is, kun je eigenlijk pas media gaan inkopen.”

Havas publiceert dinsdag z29 juli de financiële cijfers over het afgelopen kwartaal. Dat is het tweede kwartaalverslag van CEO Yannick Bolloré (foto) sinds de notering aan de beurs van in Amsterdam.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond