Deel dit artikel
-

Jeroen de Bakker naar podcastbedrijf Airborne

Airborne, onderdeel van bedrijvengroep Ace, stelt Jeroen de Bakker aan als managing partner. Hij wordt het gezicht van het audiobedrijf en zoekt via zijn netwerk aansluiting tot uitgevers en andere audioplatformen.

Naar nu blijkt is De Bakker vorige maand aan de slag gegaan bij Airborne. Daar vormt hij samen met creatief directeur Marvin Jacobs de leiding.

De onderneming uit Amsterdam ontwikkelt en produceert podcast-formats voor merkadverteerders. Het snel groeiende bureau werkt voor A-merken zoals Rituals, ANWB en het Rijksmuseum.

Jeroen de Bakker was in het verleden eigenaar van bureau Qi en werkte in de afgelopen vier jaar voor Talpa Network. Daar was hij een verantwoordelijk voor het product radio en de groei daarvan.

In een persbericht zegt hij: “We staan nog maar aan het begin van ‘the age of audio’. Digitale audio voegt echt iets nieuws toe aan het bestaande media-aanbod, voor gebruikers en voor adverteerders. Zo kunnen merken met een eigen, branded podcast ineens aanwezig zijn op nieuwe momenten in de dagelijkse routine via geheel nieuwe kanalen. Luisteren komt echt binnen en zorgt zo voor effectieve merk- en boodschapoverdracht.”

Zijn werkgever schat de omvang van de markt voor branded podcasts in Nederland op ongeveer drie miljoen euro. Airborne heeft daarin naar eigen zeggen een marktaandeel van 25 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond