JIC STIR vergroot bereikpanel tot 25.000

JIC STIR, dat het online bereik van Nederlandse websites meet, vergroot zijn panel met een factor vijf tot 25.000. Het nieuwe contract met comScore en Intomart GfK zorgt er ook voor dat het bereik van reclamecampagnes kan worden gemeten.
Daartoe hebben de drie organisaties een intentieverklaring getekend, waarvan de eerste resultaten begin 2012 zichtbaar worden. Het nieuwe contract vloeit voort uit een tender. Momenteel werkt JIC STIR ook al met de metingen van comScore (Nedstat) en Intomart GfK.
Directeur Frans Kok van JIC STIR reageert: “Het wordt een fusie van het comScorepanel en het Nederlandse Webmeterpanel van Intomart GfK.”
Webmeter levert data van 5.000 respondenten die na een inlogproces hun surgedrag delen. Van die respondenten zijn circa vijfhonderd kenmerken bekend. Die exacte profielinformatie kan worden gekoppeld aan de online gedragingen van de consument. ComScore heeft een panel van 20.000 Nederlanders met een plug-in op hun computer. Hun data vormt een kwantitatieve aanvulling op het huidige onderzoek.
Kok: “Vorig jaar hebben we de wensen van uitgevers, exploitanten en mediabureaus geïnventariseerd. Veel wilden behalve het bereik van websites ook het bereik van online reclame weten. Daar gaan we volgend jaar in voorzien. Informatie over campagnes komt gaat binnen hetzelfde instrument vallen.”
Foto: James Cridland (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond