Deel dit artikel
-

Jochanan Bax wil Bax Music terugkopen

Medeoprichter Jochanan Bax heeft samen met een investeerder een bod uitgebracht om het failliete Bax Music over te nemen. Volgens een bericht op LinkedIn gaat het om een 50/50 verdeling van de aandelen tussen hem en zijn zakenpartner.

Het duo heeft een formeel bod neergelegd bij de curator om alle activa van Bax Music over te nemen. Op deze manier hopen ze gedupeerde klanten alsnog hun bestellingen te kunnen leveren.

‘Spannend? Zeker. Maar ook hoopvol,’ schrijft Bax. ‘Onze grootste leverancier gaf zelfs aan alleen verder te willen met Bax Music als ik terug aan boord kom.’

Mocht het bod niet worden geaccepteerd, dan heeft Bax een alternatief plan klaarstaan: ‘We bouwen sowieso een nieuwe Bax Music. Met alle lessen, inzichten en ervaring op zak, weten we dat het sneller en beter kan.’ Volgens hem staan de grootste leverancier én een groep trouwe (ex-)medewerkers al klaar om mee te gaan in een eventuele doorstart.

Vastgoedondernemer Jan ’t Hoen, bekend van muziekwinkelketen Keymusic, heeft ook een bod uitgebracht op het failliete bedrijf.

Deel dit bericht

4 Reacties

Pieter

Ik hoop dat ik mijn te herstellen synthesizer na 5 maanden nu eens terug krijg.

kees

Highlite zal wel graag willen dat ze door gaan, want daar verdiend bax het meeste geld aan. het zou verstandig zijn als de grote merken ermee kappen en weer terug gaan naar echte dealers met goede prijzen en echte service en geen gelul garantie, dat je een briefje krijgt met gebruikersfout terwijl mijn keyboard nog vol in de garantie zit!!!!

ARJEN

Ja inderdaad, zo komen ze er altijd onderuit met de garantie goedkoop verkopen en dan niet terug sturen naar de leverancier of importeur voor garantie want de marge is niet voldoende om iets te doen voor je klant.
koop ook nooit meer daar.

Pieter

Zo te lezen ben ik niet de enige persoon met klachten over de werking van Bax.
Garantie problemen begonnen al met het verzenden van het te herstellen toestel voor mij.
Plots krag ik een mail dat ik zelf de verzending moest betalen terwijl de wet zegt dat dit niet mag.
Het toestel dan toch verzonden en dan na drie maanden niets horen heb ik gevraagd of mijn synthesizer als hersteld was.
Na een bijna twee weken kreeg ik antwoord dat het toestel niks mankeert terwijl de fabrikant van de synthesizer op de hoogte is gebracht over het probleem en die zegt dat het desbetreffende toestel met een fout zit.
Na vijf maand nu heb ik dit toestel hersteld of niet hersteld nog niet terug en is de garantie verlopen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond