Deel dit artikel
-

De Jong Intra Vakanties past affiliate attributiemodel aan  

De Jong Intra Vakanties heeft in samenwerking met TradeTracker een nieuw attributiemodel ontwikkeld waarmee alle sitebeheerders die betrokken zijn in het conversiepad worden beloond.

‘Last-click-counts’ zijn hiermee verleden tijd. De Jong Intra heeft ervoor gekozen om te werken met een custom model waarbij de focus op twee pijlers komt te liggen.

De eerste is de positie die een uitgever inneemt in het conversiepad. Er zijn drie rollen die een affiliate kan hebben: initiator, assist en converter. De uitgevers met respectievelijk het eerste en laatste klantcontact binnen de attributieperiode worden initiator en converter genoemd. Sitebeheerders die gedurende de customer journey helpen worden assists genoemd.

De tweede pijler betreft het sitetype, oftewel het soort site dat de producten van de Jong Intra Vakanties promoot. Aan elk sitetype zijn door de adverteerder relatieve gewichten verbonden die bepalen hoe de verdiensten onder publishers worden verdeeld.

Met deze twee pijlers en een attributieperiode van honderd dagen beloont de Jong Intra Vakanties alle activiteiten binnen het conversiepad. “Hierdoor is het voor publishers mogelijk om op ieder moment in de customer journey promoties te doen voor de Jong Intra Vakanties,” zegt Marvin Soekra, team lead online marketing bij de touroperator. “Ons voordeel hierbij is dat publishers ons nu op veel meer manieren kunnen promoten, wat resulteert in meer aandacht voor onze reizen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond