Deel dit artikel
-

Jumbo en ondernemers sluiten akkoord over ontwikkeling e-commerce

Ondernemers van Jumbo Supermarkten hebben met overgrote meerderheid hun goedkeuring gegeven aan een reeks afspraken over de verdere groei en ontwikkeling van e-commerce binnen het concern. De samenwerkingsafspraken, die zijn vastgelegd in een overeenkomst tussen Jumbo en de Ondernemersvereniging Jumbo (OVJ), gelden vanaf medio 2019 voor een periode van drie jaar.

Jumbo verwacht dat in deze periode het bezorgen van online bestelde boodschappen hard blijft groeien. De winkels behouden een grote rol bij het verder uitbouwen van bestaande en nieuwe omnichannel-activiteiten. Zo behouden de winkels de online omzet in hun bezorggebied. Ook de Pick Up Points blijven het domein van de winkels.

Kernpunt van het akkoord is dat de winkels hét gezicht van de Jumbo omnichannel-strategie zijn en blijven. De ondernemers krijgen wel meer ruimte om commerciële rol in de lokale markt te versterken, bijvoorbeeld met kortere bezorgslots.

Sinds de start in 2014 is de omzet uit Jumbo.com elk jaar zeer fors gestegen. Wel blijft in verschillende gebieden de vraag naar thuisbezorging groter dan de beschikbare capaciteit. Hierdoor loopt Jumbo naar eigen zeggen tegen de grenzen aan van haar huidige bezorgmodel.

Sinds enkele maanden pakt het bedrijf dit aan door te bezorgen vanuit gecentraliseerde hubs, naast uitbreiding van de zogeheten E-Fulfilment Centers (EFC). In de regio’s Amsterdam, Den Bosch en Zeeland zijn al Jumbo bezorghubs operationeel; later dit jaar volgt er een in de regio Utrecht. Verdere uitbreiding van het aantal hubs en de EFC-capaciteit staat hoog op de agenda.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond