Deel dit artikel
-

Jumbo zet Max Verstappen in voor marketing thuisbezorgen, Picnic slaat terug

Supermarkt Jumbo is dinsdag begonnen met de nieuwe tv campagne Snel besteld, Snel thuisbezorgd. Daarin speelt Max Verstappen de boodschappen aan huis. Picnic reageert met een eigen video.

‘We laten met een knipoog zien dat we zo snel mogelijk bezorgen,’ zegt CEO Frits van Eerd. Verstappen rijdt met zijn Formule 1-racewagen bij Jumbo-familie Frank en Maike voor om hun online bestelde boodschappen thuis af te leveren. ‘We herkennen ons in zijn winnaarsmentaliteit en zijn drive om elke dag beter te worden.’

Thuisbezorgen wordt bij Jumbo georganiseerd vanuit de Pick Up Points bij de lokale supermarkten. Wie ’s avonds bestelt, krijgt de volgende dag de boodschappen thuis afgeleverd door een ‘vertrouwd gezicht uit de winkel’.

Jumbo claimt het het breedste supermarktassortiment met ruim 22.000 artikelen. Online vindt men meer producten dan in de winkel. Ook de Jumbo jaar- en seizoensaanbiedingen die klanten kennen uit de fysieke winkels gelden op Jumbo.com en in de Jumbo app. Verse producten zijn online ook te bestellen, inclusief ingevroren vers brood.

Jumbo breidt dit najaar het e-fulfilmentcentrum in Den Bosch verder uit – van 12.500 vierkante meter naar 36.700 vierkante meter om straks tot 50.000 bestellingen per week te kunnen verwerken.

Rivaal Picnic heeft inmiddels gereageerd met een eigen video.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

6 Reacties

Arjen

Mooie en supersnelle response van Picnic. Ik denk alleen dat ze wel binnenkort een briefje van de juristen van Redbull kunnen verwachten 😉

Jacques Peters

Arjen, ik denk dat Redbull het nog niet zo erg vindt. Die kunnen volgens mij erom lachen. Maar het management van Max Verstappen zal er anders overdenken.

Wouter

ok. Video is verwijderd helaas. Ben heel nieuwsgierig. Dit bericht zou wel even een update mogen hebben…

Jan Libbenga (Emerce)

Jeroen Bos

Verstappen of niet….. Jumbo picken vanuit de winkels gaat nooit een rendabel model opleveren. Alleen met een zeer efficiënte operatie is in online food rendement te maken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond