Deel dit artikel
-

Juridische strijd rond merk V&D

Ondernemers Marc Vroom en Richard Otto hebben bij de rechtbank een klacht ingediend tegen de curatoren van V&D. Zij hadden de merk- en domeinnamen van het failliete warenhuis willen overnemen, maar zijn ‘volledig buiten het onderhandelingsproces gehouden’. Beiden doen hun beklag bij het AD.

De rechten zijn verkocht aan Ronald Kahn van CoolCat en oud HEMA topman Ronald van Zetten, die V&D nieuw leven gaan inblazen met een webwinkel.

Vroom en Otto willen dat de verkoop van de merknaam V&D wordt teruggedraaid als blijkt dat de curatoren hun taken onvoldoende hebben uitgevoerd.

Vrooms vader werkte zelf voor V&D. Zelf is hij investeerder en eigenaar van een resort op Zanzibar en horecagelegenheden in Amsterdam, Barcelona en Buenos Aires. Media-ondernemer Richard Otto publiceerde een boek over het warenhuis. Beiden hadden plannen voor zowel een webwinkel als een fysieke winkel.

De curatoren laten in een reactie weten dat bij de verkoop van de merkrechten ‘een zorgvuldig proces is gevolgd’ en dat er meer is geboden dan de paar ton die Vroom en Otto voor het merk wilden betalen.

Inmiddels komt er zo goed als zeker een doorstart voor de failliete elektronicaketen Scheer & Foppen. Er hebben zich negen kandidaten bij de curatoren gemeld. De winkels blijven tot 1 juli open.

Deel dit bericht

1 Reactie

Van Dijk

V&D is inderdaad een sterk merk. Velen hebben zelfs het gevoel dat ze ermee opgegroeid zijn. Ook vinden zeer velen dat V&D er gewoon bij hoort. Ook blijkt dat de helft van de Nederlanders vorig jaar nog iets bij V&D gekocht heeft. Zodoende is het begrijpelijk dat meerdere partijen op de merknaam azen.

Voor iedereen die dierbare herinneringen heeft aan V&D, is er op Facebook zelfs een groep gestart onder de naam “V&D – Vroom en Dreesmann – herinneringen en nostalgie”
https://www.facebook.com/groups/557643317732605/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond