Deel dit artikel
-

Jury nomineert twaalf cases als finalisten DDMA Dutch CRO Awards 2018

Uit de tientallen inzendingen heeft DDMA twaalf finalisten genomineerd voor de Dutch CRO Awards 2018. De genomineerde cases zijn onderverdeeld in drie categorieën Mobile, Conversion Test en Personalisation. Zij nemen het tegen elkaar op tijdens de finale op 20 september in QO hotel Amsterdam.

Veel websites zijn ontworpen met als doel om van bezoekers klanten te maken. Hiervoor heb je conversies nodig: het punt waarop de bezoeker bereid is zijn contactgegevens achter te laten. Het optimaliseren van dit proces wordt conversion rate optimization, oftewel conversie-optimalisatie, genoemd.

Conversion Rate Optimization is een vaak nog onbenutte, kans voor marketingteams om meer conversies te verkrijgen uit het bestaande websiteverkeer.

De jury heeft moeten besluiten in de categorie Ads Testing dit jaar geen Awards toe te kennen, als gevolg van een beperkt aantal inzendingen. Daarbij lag bovendien de kwaliteit onder de standaard voor een Award.

De finale van de DDMA Dutch CRO Awards 2018 vindt op 20 september plaats in QO hotel in Amsterdam. Tijdens deze bijzondere avond delen inspirerende sprekers hun visie op het vak.

Genomineerden Conversion Tests

  1. Fred de la Bretoniere. Case: gebruiksvriendelijkere opzet webshop na onderzoek.
  2. Lucardi. Case: het creëren en testen van de nieuwe omnichannel checkout mogelijkheid.
  3. Transavia. Case: Seats Left: Hoe transparantie en urgentie hand in hand gaan.
  4. Waternet. Case: Zo verhoogt Waternet het aantal doorgegeven verhuizingen.
  5. Zinzi. Case: over het toevoegen van een microcopy over de cadeauverpakking.

Genomineerden Personalisation

  1. NS. Case: het personaliseren van getoonde dagjes-uit in combinatie met een treinticket.
  2. SEAT. Case: User scoring als basis voor personalisatie.
  3. T-Mobile. Case: De nieuwe omnichannel benadering voor service gerelateerde vragen.
  4. Transavia. Case: Tab Inactivity: It’s all in the page name.

Genomineerden Mobile

  1. Bijenkorf. Case: Verhoogde traffic naar basket door neuro usability onderzoek.
  2. Eneco. Case: Hoe een mobile wijziging een groot effect op gedrag op andere devices teweeg brengt.
  3. Transavia. Case: Mobile Sticky CTA: van inactief naar proactief.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond