Just Another Media Company lanceert vrouwenplatform SoWhat!

Het jongerenmediabedrijf Just Another Media Company brengt een nieuwe titel uit, speciaal gericht op GenZ vrouwen: SoWhat!
Het gaat in eerste instantie om een podcast die met talentenbureau Makers Avenue is opgetuigd. Het wordt uiteindelijk een, wat in jargon heet, 360 graden-platform voor jonge vrouwen tussen de 18 en 25 jaar. Dat houdt in: een wekelijkse podcast en dagelijkse content op Instagram en TikTok. Snap en web komen er in de volgende fase bij.
De podcast verschijnt op Spotify en YouTube en wordt gemaakt met vijf jonge opkomende vrouwelijke influencers.
Emma Posma, eindredacteur SoWhat!, zegt in een persbericht: “Bladen als de Break Out, Hitkrant en Girlz zijn er niet meer. Dus wat blijft er dan nog over voor jonge meiden tussen de 18-24 jaar? Met SoWhat! geven we deze groep weer een platform, maar wel op een manier die past bij deze tijd. We hebben een brede redactionele propositie, maar zetten heel bewust vijf meiden uit het hart van de doelgroep centraal. Zij weten als jonge beginnende influencers als geen ander wat er bij hun leeftijdsgenoten speelt en hoe je ze aanspreekt.”
Just Another Media Company werd opgericht in de zomer van 2021. Het bedrijf is een soort investeringsvehikel dat financieel wordt gesteund door onder meer DGI Ventures, een tweede venturecapitalist, Valentijn Bras, ‘iemand van KPN’, Ralph de Vries, Carlijn Lempers en Bert Habets. Het mediabedrijf investeert en produceert online titels. Naast SoWhat! Zijn dat bijvoorbeeld RUMAG, ParraTV, VKMag, Complex NL, Axed, Convo en DARUM. Er zijn strategische samenwerkingsverbanden met onder meer RapnieuwsTV, Streamwijzer en Skoften.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond