Deel dit artikel
-

Just Eat Takeaway roept: ‘We zijn meer dan een maaltijdbezorger’

Meer retailers en merken in zijn app als verkopers. Dat is wat Just Eat Takeaway wil. Daartoe begint het een langdurige campagne buiten zijn traditionele domein van maaltijdbezorgers.

Dat komt naar voren in nieuwsbericht over de bezorgmarkt dat Just Eat Takeaway gisteren publiceerde. Het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl kneedt daarin de zielen van retailers, merken en andersoortige winkeliers om de bezorgapp in te zetten als logistiek hulpje.

Het rapport ‘Control, on-demand – The shift to rapid retail
delivery’ schetst aan de ene kant gedragingen van de consument, anderzijds manieren om daarop in te spelen via de bezorgapp.

Just Eat Takeaway, sinds kort onderdeel van het portfolio van investeerder Prosus, heeft nog een lange weg te gaan in de realisatie van zijn nieuwe ambitie. Het bedrijf is actief in zeventien landen. Er zijn 362.000 partners op aangesloten, onder wie 6.000 retailers. Het overgrote merendeel is dus nog steeds pizza-, burger-, friet- of sushibezorger.

Het rapport geeft een aantal cijfers ter illustratie van het ‘andere bezorgwerk’ van de oranje koeriers. De klanten in deze terreinen worden ‘speed seekers’ genoemd, mensen die binnen een uur een bestelling thuisbezorgd willen krijgen.

De terreinen waar Jitse Groen aansluitingen toe zoekt zijn: boodschappenmerk, apotheek/wellness, bloemen/cadeau’s, beauty, dierverzorging, babyverzorging, elektronica en doe-het-zelf.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond