Just Eat Takeaway.com rapporteert sterke verbetering in winstgevendheid over eerste helft van 2025

Ondanks een lichte daling in omzet laat maaltijdbezorger Just Eat Takeaway een duidelijke verbetering zien in de operationele winstgevendheid in het eerste halfjaar van 2025.
De aangepaste EBITDA steeg met 4 procent naar 147 miljoen euro, voornamelijk dankzij hogere efficiëntie in bezorging en kostenbeheersing. De nettoverlies uit voortgezette activiteiten halveerde ten opzichte van vorig jaar, van 203 miljoen naar 90 miljoen euro (pdf).
In het Verenigd Koninkrijk en Ierland groeide de brutotransactiewaarde met 3 procent naar 3,6 miljard euro, terwijl de EBITDA met 32 procent toenam naar 121 miljoen. In de regio Europa werden investeringen verhoogd om verdere groei te stimuleren, wat leidde tot een daling van de EBITDA van 156 miljoen naar 117 miljoen euro. De activiteiten in de rest van de wereld boekten eveneens winstgevendheid, met een EBITDA van 10 miljoen.
Ondanks een lagere vrije kasstroom van 16 miljoen, onderstreept Just Eat Takeaway.com zijn langetermijnstrategie. Het bedrijf investeert in 2025 circa 150 miljoen extra in marketing en logistiek, met als doel het versterken van de marktpositie en het realiseren van duurzame groei.
“Deze resultaten tonen aan dat onze strategische focus op winstgevendheid en operationele excellentie werkt,” aldus CEO Jitse Groen. “We blijven investeren in klanttevredenheid en technologie om de groei op lange termijn te waarborgen.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond