Deel dit artikel
-

KBC adopteert razendsnel WhatsApp for Business voor servicevragen

KBC biedt, naar eigen zeggen als eerste financiële instelling in België, haar klanten ook de mogelijkheid om ook via WhatsApp te communiceren met de bankverzekeraar.

De bank merkt dat het aantal chats en virtuele gesprekken met medewerkers gestaag toeneemt. Het aantal videochats ligt voor 2017 rond de 2.000 per maand en is stijgend. De laatste maanden van 2017 ging dit aantal in de richting van 3.000 per maand.

Het aantal gewone chatgesprekken lag in de eerste jaarhelft telkens rond de 2.500 per maand, maar nam sinds september substantieel toe tot ongeveer 7.500 per maand, schrijft de bank (pdf). Het aantal adviesgesprekken bij KBC Live loopt rond de 4.000 per maand. Tussen 1 juni 2016 en eind november 2017 vonden er bijna 50.000 adviesgesprekken op afstand plaats. In heel 2017 werden via KBC Live al meer dan 7.000 schadeverzekeringen en bijna 3.000 woningkredieten verkocht.

Voor de communicatie maakt KBC gebruik van WhatsApp for Business, de zakelijke versie van WhatsApp die 30 januari beschikbaar kwam in België. KBC is de eerste financiële instelling die deze versie nu geïntegreerd heeft voor kleine en eenvoudige servicevragen.

De bank doet eerst ervaring op met zijn Nederlandstalige klanten om nadien uit te breiden naar de andere landstalen en het Engels.

KBC adviseert wel om via WhatsApp geen privacygevoelige onderwerpen te delen. KBC zal uit eigen beweging ook geen berichten sturen via dit kanaal, maar enkel reageren op berichten

Deel dit bericht

2 Reacties

Bas Heinen - SaySimple

Leuke ontwikkelingen en top dat alle kanalen beschikbaar worden gesteld! Heel veel succes gewenst

I.E.

“KBC adviseert wel om via WhatsApp geen privacygevoelige onderwerpen te delen. ” Lijkt me dat er dan bij een bank weinig mogelijk is qua service.. ? Hoe doen zij dit?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond