Deel dit artikel
-

Keepr wil retourstroom online retailers aanpakken

Het Rotterdamse Keepr claimt de oplossing te hebben gevonden voor de CO2 uitstoot als gevolg van de retourstroom van online retailers. Bijna één op de drie orders van webwinkels komen retour. Dit boemerangeffect zorgt voor vele ritjes van en naar het postkantoor.

Keepr lost dit probleem naar eigen zeggen op door consumenten een retourproduct tijdelijk bij zich te laten houden en door te laten sturen naar de nieuwe koper. Hiermee krijgen webwinkels een compacter en groener retourproces.

Begin 2019 is Keepr getest in verschillende e-commerce omgevingen wat resulteerde in 10 tot 20 procent kostenbesparing voor online retailers.

De software wordt de komende tijd geïntegreerd met populaire eCommerce platformen zoals Magento en WooCommerce. Diverse webwinkels hebben zich al aangemeld om te starten met een pilot en het streven is om begin Q2 de eerste (CO2) besparingen gerealiseerd te hebben.

Deel dit bericht

4 Reacties

bert

Spannend, dan heb je geen controle over wat er weg gaat naar de klant. Ik neem aan dat het dan wel duidelijk als B-product verkocht gaat worden?

Peter - De Ideedokter

In de ideale wereld is dit een prachtige oplossing. Maar als je ziet in wat voor schandalige toestand kleding soms terugkomt. Wie houdt je dan verantwoordelijk? En hoe ga je deze schade verhalen?

Alex | Keepr - Keepr

Keepr voegt een extra retour optie toe. Consument heeft daarmee de keus, tussen Regulier retour (retour webshop) of duurzaam retour via Keepr.
Product is direct weer online te koop met korting.
Het sociale aspect en de product kwaliteitschecks zorgen ervoor dat een pakket netjes en correct doorgestuurd wordt.
75% van de retouren zijn commerciële retouren ( in nieuw staat ) en zijn daarom direct weer verkoopbaar.

Stef

Briljant idee. Ook eens bedacht maar ik had geen antwoorden op een paar wezenlijke vragen. Ben benieuwd hoe Keepr dat op lost:

1. van wie is het product juridisch als het bij de klant ligt?
2. wie verkoopt het weer en waar? De oorspronkelijke webshop of Keepr?
3. hoe garandeer je de kwaliteit van de tweede verkoop en levering?

Veel succes

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond