Kerstaankopen zorgen voor 50 procent omzetgroei

Webwinkels genereren deze weken voor kerst gemiddeld ruim vijftig procent meer omzet dan in reguliere weken, aldus onderzoek van Thuiswinkel.org. De druk op de kerstperiode is nog hoger dan in de aanloop naar Sinterklaas.

In de weken voor Sinterklaas lag de omzet van webwinkels namelijk gemiddeld 29 procent, zo rekenen de onderzoekers voor.

Thuiswinkel.org-directeur Wijnand Jongen signaleert dat consumenten in deze periode ook steeds vaker hun kerstboom online kopen. Dat is in Nederland misschien een noviteit, maar in Duitsland deden 3,5 miljoen huishoudens dat eerder al.

Een grondige analyse over wie wat voor hoeveel koopt, kan de belangenorganisatie nog niet geven. Wel is duidelijk dat er meer en duurdere cadeaus worden aangeschaft. Niet vreemd, want Sinterklaas richt zich overwegend op kinderen en strooit niet met speciaalbier, parfums en telefoons.

Thuiswinkel.org publiceert kort voor kerstmis de definitieve cijfers.

Foto: Mike Kniec (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug