Deel dit artikel
-

Keukenleverancier krijgt negatieve recensie niet verwijderd

Het is Küchenwelt Nederland Holding uit Enschede niet gelukt om een negatieve recensie verwijderd te krijgen op Google Maps, zo blijkt uit een vonnis dat een dezer dagen is gepubliceerd.

Op 16 januari 2020 heeft het bedrijf een keuken verkocht en de koper gevraagd om een beoordeling achter te laten op Google Maps. Deze beoordeling was in eerste instantie positief, maar werd daarna aangepast:

Het contact was prettig maar chaotisch, doordat tijdens ons koopgesprek de eigenaar een beroerte kreeg. Er was natuurlijk veel afleiding en tumult, waardoor uiteindelijk een aantal zaken niet helemaal goed in het systeem kwamen. Dit zou, werd ons gegarandeerd rechtgetrokken worden met het bezoeken van de styliste. Met begrip en vertrouwen de offerte getekend.

De styliste dame werkt voor een ander bedrijf, keukensupport. De afspraak werd 2x verzet en eenmaal daar was er te weinig tijd (want laat en vervolgafspraak). Mijn vrouw en ik attendeerde haar tot 4x op de “andere grepen” die wij wilden. Na het inmeten van de keuken inclusief plaat onder het raam (waarvan later wordt aangegeven dat deze niet besteld is) werd ons opnieuw gegarandeerd dat alles duidelijk was en goed zou komen. Helaas was het niet mogelijk om alles aan te passen in de tekening en het systeem, dus we moesten haar op haar woord geloven.

Je wil toch van het beste uitgaan..

Helaas gaan er dan toch zaken mis:

-een te kleine spatplaat heeft

-toegezegde plaat voor onder het raam ontbreekt

-verkeerde grepen.

De eigenaar reageert eigenlijk op alle mails en negatieve reacties conform dezelfde insteek: het ligt aan u, er is voor getekend. Mails zijn concequent beantwoord in deze lijn en er is geen compensatie geboden.

De verkoper pikt deze recensie niet. Die merkt steeds vaker dat reviewsites worden aangegrepen door klanten die hun zin niet krijgen. ‘En dan maar op deze manier een laster campagne starten, zodat wij toch door de knieën gaan.’

Uiteindelijk stapt Küchenwelt naar de rechter. Het bedrijf eist dat de klant zoekmachine Google per aangetekende brief en per e-mailbericht opdracht te geeft tot verwijdering van de recensie.

Naar het oordeel van de voorzieningenrechter is er geen sprake van onrechtmatige uitlatingen. ‘Bij het schrijven van een review heeft de schrijver de vrijheid zijn of haar (op eigen ervaringen gebaseerde) mening te geven over de producten of diensten van de betreffende aanbieder. Dat is op zichzelf niet onrechtmatig te achten.’

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond