Deel dit artikel
-

Keurmerk belangrijk voor 40 procent van webshoppers

Meer dan vier op de tien online kopers kopen alleen bij webwinkels die een online keurmerk voeren. Dit blijkt uit een onderzoek van Motivaction onder ruim duizend respondenten, dat in opdracht van Thuiswinkel.org is uitgevoerd.

Online consumenten putten nog steeds veel vertrouwen uit een onafhankelijk keurmerk, zoals het Thuiswinkel Waarborg.

De aanwezigheid van een keurmerk is echter niet het belangrijkste aspect bij de keuze van een webshop. Zo kijkt 58 procent van de ondervraagden of de webshop meerdere betaalmethoden aanbiedt, terwijl 54 procent veel waarde hecht aan de naamsbekendheid van de winkel.

Ook scoren de mogelijkheid tot gratis retourneren (52 procent), het lezen van beoordelen (35 procent) en een beveiligde verbinding (34 procent) een grote rol bij de keuze.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond