Deel dit artikel
-

Kijkshop haalt 1 miljoen euro crowdfunding op voor e-commerce platform

Kijkshop heeft deze week de beoogde 1 miljoen euro aan crowdfunding voor zijn e-commerce platform TONE binnengehaald. Half augustus stond de teller nog op een half miljoen.

Tegen het einde van de zomer – de datum is nog niet bekend – lanceert het een zogeheten People2People platform waar consumenten elkaar kunnen adviseren over aankopen en een commissie kunnen verdienen wanneer een product wordt verkocht, tot 5 procent van het aankoopbedrag. Het nieuwe Kijkshop is daarmee voor consumenten en door consumenten. Kijkshop zegt dat er behoefte is een een dergelijk initiatief: ‘Een verkoper heeft er belang bij bepaalde producten te verkopen, kun je die dan wel vertrouwen?’

De financiering die met de crowdfunding campagne is opgehaald zal worden aangewend voor de verdere ontwikkeling van het TONE platform. TONE heeft naar eigen zeggen grote ambities en het plan is dat meerdere Europese retailers het voorbeeld van Kijkshop gaan volgen door ook gebruik te gaan maken van dit platform. Ook Nederlandse retailers zijn welkom.

Kijkshop gaat zelf als eerste retailer gebruik maken van dit platform. Ook medewerkers van Kijkshop – tegenwoordig in handen van Listerus & Partners uit Zweden – hebben geïnvesteerd in het platform.

Het e-commerce platform betekent niet dat Kijkshop zijn winkels laat vallen. Het bedrijf heeft 67 winkels, dan moeten er uiteindelijk zo’n tachtig worden.

De crowdfundingcampagne draait nog tot en met morgen door op Symbid.nl.

Deel dit bericht

1 Reactie

TvdH

Dit verhaal komt me erg onwaarschijnlijk voor. Bestaat er al zoiets als een funders-farm?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond