Deel dit artikel
-

Klachtenregen over kortingsites

De Consumentenbond wordt naar eigen zeggen overspoeld door klachten over bedrijven die telefonisch een kortingsabonnement aanbieden en vervolgens consumenten een duur abonnement in de maag proberen te splitsen.

In korte tijd zijn er meer dan 2000 klachten binnengekomen over De Beste Korting, WeekendjeGenieten, Crowncard, Kortingscenter, Big Mundo, Megapot, Reisvoordeelvoucher, Nr1cashback/voordeelsite, Happy Numbers/Play Simple, Cadeaucashback-shopping, New match/chance, Fictory/Takerz, Lucky millions, HomeatHoliday, Voordeelinkoop, Spotreis, City Consultant en Voordeligwinkelen.

Deze bedrijven verkopen kortingsabonnementen. Daarmee kunnen consumenten diverse producten en reisjes aanschaffen met korting of meedoen aan winacties. Ze benaderen consumenten telefonisch met het verhaal dat ze vrijblijvend kunnen kennismaken met zo’n abonnement.

Maar als er niet binnen de proeftijd wordt opgezegd, brengt het bedrijf eenmalig een bedrag van circa 100 euro in rekening. Een telefonische overeenkomst voor een dienst is volgens de Bond niet geldig zonder handtekening.

Dit bericht is 4 keer gedeeld

3 Reacties

bert

http://www.acties.nl hoort hier ook bij!

D. - De beste korting

Na anderhalf jaar wordt ik nog steeds lastig gevallen door de beste korting. Men belt tegenwoordig met een afgeschermd nummer. Zwaar irritant omdat ook ziekenhuizen, huisartsen, UWV, Gemeente etc… allemaal met een afgeschermd nummer bellen en ik vaak moet opnemen….Dit gebeurd steeds op mijn thuistelefoon. Als ik ophang met dag meneer zeg,  belt de persoon mij terug en noemt mij asociaal. Het wordt hoe langer hoe gekker en agressiever bij de beste korting en al die andere reclame bedrijven met kortingen.

L.D.

Ook ik heb al meer dan een jaar last van agressieve en dreigende telefoontjes van De beste korting. Vorig jaar via De Nederlandse incasso centrale om bewijs gevraagd, maar ook daar onbeschoft te woord gestaan en nooit iets ontvangen, noch een afwikkeling van mijn klacht over één van de medewerksters.
Ik dacht eigenlijk dat ik verlost was van deze situatie omdat ik een jaar lang niets meer hoorden. Maar helaas. Gister weer een agressief telefoontje en nu was de vordering ineens opgelopen naar 180 euro, ik kon alleen per omgaande betalen, zo niet dan zou mijn zaak naar de deurwaarder/rechter gaan en de vordering in rap tempo op gaan lopen van 380 euro naar duizenden euro.. Zulke zaken komen zeer beangstigend en dreigend over moet ik zeggen en ik ervaar daar veel stress aan.. vrienden zeggen laat ze stikken en laat zulke oplichters maar naar de rechter gaan, want met zo veel klachten en dreigementen zal een rechter hier geen gelijk op geven, maar zij doet het wat.. Toch heb ik uiteraard niet betaald. ik heb wel een betalingsvoorstel voorgesteld, dit werd geweigerd.. Een tegenvoorstel wilde de medewerker niet geven. Ook dat is al vreemd natuurlijk? De beste korting is dus nog steeds actief. Opgepast!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond