Deel dit artikel
-

Klant webwinkel wil meer flexibiliteit in aflevertijden en -locaties

De generatie shoppers bij webwinkels tussen twintig en veertig jaar stelt meer eisen aan hoe en wanneer ze hun orders ontvangen dan veertigplussers.

Drie op de vier millennials vindt flexibiliteit een cruciaal element van bezorging, tegenover slechts de helft van de boomers. Voor webwinkels is dat nu een interessant inzicht, maar met het oog op de toekomst klinkt hier ook zacht de eis in door van de volgende generatie winkelend publiek.

Deze behoefte wordt vooral gedreven door een verlangen naar gemak. Millennials willen zelf bepalen waar, wanneer en hoe een bestelling geleverd wordt. Zo wil de helft (52%) van de millennials de aflevertijd wijzigen nadat een pakket is verzonden, terwijl slechts een kwart van de babyboomers (26%) hier behoefte aan heeft. Nog eens 46 procent van de 25-40-jarigen wil graag de mogelijkheid om na verzending het afleveradres te wijzigen, hoewel maar 25 procent van de boomers dit nodig acht.

“Dit onderzoek biedt waardevolle inzichten in de verschillen tussen generaties. Het is vooral interessant om te zien dat millennials de lat hoog leggen als het gaat om flexibele bezorging”, zegt directeur Rob van den Heuvel van SendCloud in een persbericht. “Het bereiken van deze generatie wordt in de toekomst alleen nog maar belangrijker, aangezien hun koopkracht de komende jaren blijft toenemen. Als online retailers hun potentieel en winst willen maximaliseren, is het dan ook een minimumvereiste om flexibele bezorging aan te bieden.”

Volgende maand publiceert zijn scale-up uit Eindhoven zijn jaarlijkse E-commerce Delivery Compass. Dat is een internationaal onderzoek naar sentimenten en ontwikkelingen in de e-commercemarkt. Het is uitgevoerd door Nielsen. onder 7.873 deelnemers in acht Europese landen in juni 2021. Het gaat om Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Niet ontoevallig zijn dat precies ook de markten waar SendCloud actief is.

Deel dit bericht

1 Reactie

Stef Bouwhuis - Intellicom BV

Dit onderzoek heeft mogelijk als ‘doel’ aan te tonen dat de groei van de lokale kluizenwanden een urgente is. Immers dan kan de klant zelf bepalen wanneer hij de zendingen (mogelijk in de toekomst daar een aangewezen flitsbezorger) uit die kluis laat halen en bij hem aanrijken.

De flitsbezorgers zouden ook ‘postbushouders’ voor de ontvanger kunnen worden, die dan op ‘afroep’ kan laten bezorgen. Scheelt heel veel nodeloze pogingen tot aflevering. Ook nog eens milieuvriendelijker.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond