Deel dit artikel
-

“Klanten hebben voorkeur voor eenvoudige prijsinfo”

Webconsumenten vinden het niet belangrijk om regelmatig updates of gepersonificeerde informatie te krijgen van webwinkels. De redenen om terug te komen bij een winkel liggen natuurlijk nog steeds bij de beveiliging van de betaling, maar ook kortingen en het niet verrekenen van verzendkosten scoren goed bij de consument.

Deze uitkomsten komen uit een onderzoek van Cyber Dialogue . Zij ondervroegen een flink aantal "heavy users" over hun redenen om bij een winkel terug te komen. Veiligheid van de transactie werd door 85 procent genoemd, kortingen en kwijtschelden van verzendkosten scoorden respectievelijk 79 en 76 procent.
Het lezen van andermans opinie wordt over het algemeen niet op prijsgesteld. 14 procent antwoordde hier waarde aan te hechten.

Opvallend is dat negentig procent van de online shoppers, die cadeaus kochten in de decembermaand, zich lieten overhalen door sites die verzendkosten niet doorrekenden aan de klant. 63 gaf toe liever op zo'n site te kopen dan bij een bekend merk dat wel kosten in rekening brengt.

"Een duidelijke meerderheid geeft de voorkeur aan simpele een eenvoudig te begrijpen info over prijzen", zegt Qaalfa Dibeehi, analist bij Cyber Dialogue. "Veel consumenten zien e-commerce als een verlengde van catalogus-shopping."
Het bureau ontdekte ook nog een paar leuke cijfers van de afgelopen feestmaand december: Van vrouwen werd verwacht dat ze gemiddeld 271 dollar zouden besteden; dat werd 468 dollar. Mannen kwamen ook op dit bedrag uit, maar zij verwachtten minstens 381 dollar uit te geven.
Zestig prcent van de kopers had contact met de klantenservice via mail, 36 procent via de telefoon en 17 procent via een live online verbinding.

Bron: Cyber Atlas

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond