Deel dit artikel
-

Klanten Koopjedeal krijgen miljoen euro ‘schadevergoeding’

De nieuwe eigenaar van Koopjedeal.nl, overgenomen uit faillissement, koopt wat goodwill terug bij gedupeerde klanten door een schadevergoeding van 1,1 miljoen euro uit te keren.

Het gaat om een vrijwillige actie van Dekbed-Discounter.nl, dat nu eigenaar is van Koopjedeal. Gedupeerden hoeven niets te doen. Ze zullen proactief worden benaderd over een mogelijke tegemoetkoming. Het staat niet vast dat iedereen die krijgt. Er is ook niets bekend over hoe de hoogte van het bedrag wordt vastgesteld.

Wel is al duidelijk dat er geen euro’s worden uitgekeerd. De schadevergoeding wordt betaald in spaarpunten. Met deze punten kan via de site een nieuwe aankoop gedaan worden. De spaarsaldo’s die klanten nog hadden staan, blijven behouden.

Na een faillissement zijn schuldeisers, onder wie klanten die nog op een bestelling wachten, bijna altijd hun geld kwijt. Nieuwe eigenaar Niels Verwij, oprichter van de grootste online beddenshop van de Benelux, zet zich in om dat te voorkomen. “We wilden dit zo goed mogelijk oplossen en het is heel fijn dat we nu klanten tegemoet kunnen komen, zodat zij niet de boot in gaan.”

De aanbiedingensite gaat morgen 27 juli weer online.

Foto: Ralf Steinberger (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond