Klanten starten petitie voor behoud merknaam Xs4all
Honderden klanten, medewerkers en sympathisanten van de internetprovider Xs4all hebben in een paar uur tijd de petitie getekend om het merk voor de toekomst te bewaren. KPN is van plan het op te heffen als onderdeel van nieuw merkenbeleid.
Binnen een paar uur nadat KPN had bekendgemaakt zijn merkenportfolio te willen opschonen, stond er al een petitie online om X4s4all te redden. Halverwege de middag was deze al vierhonderd vijfhonderd keer getekend, een teken van de emoties die het voornemen van KPN oproept.
De vrouw achter de petitie is oud-medewerker Kirsten Verdel. “Xs4all wordt gezien als betrouwbaar, als voorvechter van privacy en veiligheid, en het bedrijf wordt jaar na jaar verkozen tot beste provider door de Consumentenbond. Dit weggooien is onbegrijpelijk.” Afgelopen uren hoorde ze alleen maar signalen van onbegrip. KPN zou zich niet bewust zijn van de kwaliteit en maatschappelijke betekenis en betrokkenheid van de provider.
“Het is een uniek onderdeel van de Nederlandse internetgeschiedenis.”
Enórme backlash op social media over voorgenomen besluit van @kpn om het merk @xs4all op te heffen. Heel veel negatieve reacties: ‘zwarte dag’, ‘betrouwbaar merk moet je juist koesteren’, ‘geen vertrouwen in KPN’ etc.
— Kirsten Verdel (@locuta) 10 januari 2019
Seconded. Ik heb geen enkele behoefte aan een @KPN-abo, ik heb weloverwogen voor @XS4all gekozen. Jullie verliezen dan een klant die al 25 jaar abonnee is. #doehetniet https://t.co/5hji2PmbaJ
— Karin Spaink (@KarinSpaink) 10 januari 2019
Hé, sukkels van de @KPN directie, ik geef jullie gratis advies:
Verbeter jezelf naar de fantastische standaard van dienstverlening van @xs4all en verander dan je naam naar #XS4ALL.
Dát zal pas synergie-voordelen gaan opleveren.— Emma (@EmmaLente) 10 januari 2019
Ik zie diverse lieden jammeren dat XS4ALL verdwijnt die zelf geen klant meer zijn. Je hebt nu de kans spijt te betuigen en KPN een helder signaal te geven. Werkt dat niet, kun je altijd weer terug. Dus: teken vooral repetitie https://t.co/tcCrEBaqSg, maar doe meer!
— Simon Hania (@simonhania) 10 januari 2019
Wel een gekke stap. #Xs4all zijn/waren pioniers. Die merknaam is voor zoveel mensen krachtiger dan #KPN
— WoesteWouter (@WoesteWouter) 10 januari 2019
Alarm! #xs4all is een van de belangrijkste nodes ter wereld in het overeindhouden van de WayBackMachine. Toen KPN in 2008 Planet Internet vernietigde, werden ook alle content-archieven gewist.
— ?? Bob Stumpel ☝? (@LepmutsB) 10 januari 2019
Foto: cory doctorow (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
9 Reacties
van.tatenhove
Waarom deze onbenullige stap.xs4all was het visitekaartje voor de kpn. Goed service en we moeten nu
maar afwachten of dat in toekomst ook zo is
Jan
25 jaar lang nooit overwogen over te stappen. Vooral privacy en veiligheid, in de wereld van hackers en dataverkopers, zijn voor mij essentieel. Dit vertrouwen heb ik niet in KPN!!
Frits koppers - Administratie kantoor koppers
Ik heb xs4all vanaf 1998 deze firma heeft voor mij beste resultaten met verbinding .
Adviezen voor mij side en adviezen met verbinding
Bij KPN heeft geen goede adviezen KPN
Heeft mij verbinding proberen teonderdrukken
Om Albert Heijn en andere firma een betere verbinding te geven
Als deze plannen door gaan ga ik verder met andere profeider
Frits koppers
Corntroostplein 15
1972 jj Amsterdam
Ik hoop dat dit niet door mag gaan KPN heeft al zoveel kapot gemaakt door eigen belang
Mk
Met het opheffen van xs4all geeft kon duidelijk aan er niets van te snappen. Xs4all biedt duidelijk meer dienstverlening dan KPN. Als KPN zegt. Iets te veranderen, dan graag op papier en garanties. Anders een trouwe klant die afscheid neemt.
Ik noem, spotify, nieuwsgroepen, antivirus, privacy normen, data Sim ect ect naast alle reguliere dienstverlening.
Lex Sjoerds - Wizz Video2DVD
Duidelijk dat KPN er niets van snapt!! Zij werken met de slechtste router, xs4all met de beste. Dienstverlening, uptime, snelheid, veiligheid: alles is beter bij xs4all.
Sorry KPN, bij jullie wordt ik geen klant.
Na 50 jaar IT netwerk ervaring, de start van xs4all meegemaakt, kan ik dat wel beoordelen.
Pascal Derks
Ik zit bij XS4All omdat dit merk voor kwaliteit en service staat.
Dat is van het merk KPN niet te zeggen….
The W@rrior - W@rriorsoft ©
Het is ronduit K**.
Voor mij beslist geen troep van kpn in mijn woning, dan nog liever ziggo, bah, bah en nog eens bah.
Als dit al gaat gebeuren ben ik dus na die vele tevreden jaren weg.
Xs4all, LY.
Maarten Bennis - Bennis IT Solutions
Wat een onzin! XS4ALL heeft zijn ziel jaren geleden al verkocht aan de duivel. Dit lot was te voorspellen. Was ook al een eeuwigheid een zakelijke klant van XS4ALL totdat ze een kapitale fout maakte waardoor mijn domein samen met vele anderen er dagen uitlag (ze hadden een geschil met de leverancier van domeinnamen over een nog te betalen rekening). Fouten maken mag, maar de manier waarop dat vervolgens werd gebagatelliseerd was werkelijk stuitend. Ik heb toen behoorlijk schade geleden waarvan de afwikkeling werd toegeschoven naar de verzekeringsmaatschappij (die natuurlijk probeerde de uitkering zo laag mogelijk te maken). Zo ga je niet om met trouwe klanten! Voor mij reden genoeg om toen al afscheid van ze te nemen. XS4ALL is gewoon veel te duur voor wat je ervoor terugkrijgt en van die internetromantiek is al jaren niets meer over.
Robin Kaljouw
Wat gaat er met het DC van XS4ALL gebeuren en de onderliggende infrastructuur?
Vooral AS3265 draait nog grotendeels zelfstandig.