Klantenservice structureel vanuit huis, met thuiswerkvergoeding
De Klantenservice Federatie (KSF) denkt dat ook na corona meer dan 50 procent van het contact met klanten vanuit huis wordt afgehandeld.
Het kantoor wordt een plek om betrokken te blijven bij de organisatie, zegt Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF.
Veel werkgevers komen nu met thuiswerkregelingen. Die variëren bij de leden van de federatie van het inrichten van de werkplek tot structurele maandelijkse vergoedingen.
Voor corona werkte slechts 8 procnt van de ruim 155.000 medewerkers vanuit huis. Vanaf het voorjaar is de sector in twee weken tijd voor meer dan 80 procent thuis gaan werken.
Sommige werkgevers geven eenmalig een bedrag voor een bureau en beeldscherm en verder een maandelijkse vergoeding voor thuiswerken van bijvoorbeeld 15 euro. Andere geven alleen een vaste vergoeding per maand van rond de 150 euro. Daarbij vervalt de reiskostenvergoeding.
Foto Pixabay
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond