Deel dit artikel
-

Klarna breekt met Puck Amsterdam na zee van klachten

Betaalverwerker Klarna heeft vorig maand gebroken met de webwinkel Puck Amsterdam na een reeks van klachten op internet.

‘Klarna hanteert strenge eisen en criteria voor retailers met wie wij samenwerken. Dit om consumenten te beschermen, en breder, om te zorgen dat zij een goede winkelbeleving ervaren wanneer ze Klarna gebruiken,’ zo laat het bedrijf weten in een reactie (pdf) tegenover het consumentenprogramma Kassa, dat gisteren aandacht besteedde aan de problemen.

Over de webshop Puck Amsterdam staan de nodige klachten op internet. Op websites zoals Trustpilot en Klachtenkompas hebben vele honderden mensen hun negatieve ervaringen over de werkwijze van deze webshop gedeeld. Ruim 150 ontevreden klanten hebben zich op Facebook gemeld in een groep voor gedupeerden.

Puck Amsterdam, de naam is al misleidend omdat de oprichters zich schuilhouden in Friesland, lijkt weinig meer dan een intermediair voor Chinese dropshippers. Klanten bestellen kleren, schoenen of een interieurproduct bij de Nederlandse webwinkel, maar ontvangen hun bestelling van een onbekende leverancier uit China.

Maar op het moment dat ze het product willen retourneren, bijvoorbeeld omdat de kwaliteit tegenvalt of het product niet lijkt op de foto’s die op de website staan, blijkt dat het product ook naar China moet worden teruggestuurd. Op kosten van de klant.

De verzendkosten zijn soms net zo hoog als de originele aankoopprijs. Ook blijkt bij nader inzien dat sommige producten voor een aanzienlijk lagere prijs te vinden zijn op AliExpress. Het lijkt er sterk op dat Puck Amsterdam daar een fikse commissie bovenop doet.

De hele webwinkel is misleidend. Er wordt nadrukkelijk gesproken over een eigen collectie, terwijl nagenoeg alles van AliExpress lijkt te komen. De geleverde producten zijn volgens klanten van slechte kwaliteit. ‘De producten lijken niet op de afbeeldingen, de stoffen zijn goedkoop en synthetisch’.

De webshop laat weten dat er tijdelijk niets besteld kan worden ‘omdat we nu met man en macht eerst alle problemen met de klanten actief aan het oplossen zijn.’

Deel dit bericht

18 Reacties

Bianca

Ik heb ook helaas wat besteld bij deze oplichters
Had een setje besteld maat xl kreeg het thuis nou t leek in de verste verte niet op wat ik had besteld ,en toen ik hey ging passen zat t zo vreselijk strak dat ik t met geen mogelijkheid meer uit kreeg ik heb t dus kapot moeten scheuren om t uit te krijgen ,dus geld en kleding weg probeerde ze te bereiken nou echt onbereikbaar geen telefoonnummer of adres helemaal niks ga mijn 34,95 niet meer terug krijgen vrees ik

Nico de vries

Ik zou dan een afval cursus bestellen zodat je wel in die xl past

Sam

Inderdaad minder geld aan eten uitgeven, dan moet je iets over moeten kunnen houden en gewoon bij Zalando ofzo bestellen
+1 voor Nico 😂

R.Troch

Ook Holland fasion is z’on bedrijf ook naar China terug sturen tegen een hoge prijs.

Wendy - Sefana Amsterdam

Ken nog zo’n “winkel”; Sefana Amsterdam. Precies dezelfde werkwijze.

Sietze Teunissen

Yep, ook ooit eens opgelicht door een dropshipper. Een aircoller besteld. Heeft 6 weken geduurd. Je zou er 1+1 gratis krijgen. Al snel kreeg ik argwaan aangezien ditzelfde ding ook op Ali stond en ook nog eens dezelfde fotos en omschrijving.
Uiteindelijk gekregen, bleek het er 1 te zijn. Na 6 weken contact proberen te zoeken kreeg ik na mijn laatste mail dan toch reactie dat ik een promotiecode had moeten invullen (die noooooit ergens gecommuniceerd is geweest). Terugsturen zou iets van 50€ zijn…
Er wordt vaak gezegd “bestel niet bij de grote webshops want de kleine webshops gaan naar de knoppen”, maar laten we eerlijk zijn, die zijn wel de enige die te vertrouwen zijn

Anna - FakeWebshops

Puck Amsterdam staat inderdaad op FakeWebshops.com. Tip voor iedereen die is opgelicht door deze en andere webshops: meld ze bij FakeWebshops en laat een reactie achter in het forum. Zo kunnen we elkaar waarschuwen. En check altijd eerst FakeWebshops als je een webshop niet vertrouwt. Als deze in de lijst staat, is de kans groot dat het geen valide shop is.

Voor Puck Amsterdam, zie: https://fakewebshops.com/forums/onderwerp/puck-amsterdam/

Marcello Dompig - Goodwillfactor

Alles wat weet kopen komt uit China die Armani broek die je koopt in de winkel komt ook uit China maar staat Armani op en je betaald voor de naam. Als ik zie wat normale winkels als zalondo en andere voor hun spullen vragen worden we ook zwaar opgelicht.

Koop een jas Woolrich de inkoop prijs is 300 maar een winkel met budget koopt een hele lading inkoop prijs gaat naar max 200 maar in de winkel verkopen ze voor 1000 euro zoveel winst dat ze maken op je en zo is dat met alle spullen die we kopen we worden allemaal opgelicht al jaren

Laura

Net zo corrupt als Holland Fashion!!!!!!! Je krijgt er geen contact mee en kan fluiten naar geld terug…

Luc Mattys

Een webshop moet steeds voldoen aan een aantal, wettelijke, criteria. Behalve een duidelijke vermelding van telefoonnummer, adres en Kvk / btw nummer, moeten er een aantal pagina’s zijn i.v.m. terugbetaling en retourbeleid, privacy verklaring en gebruiksvoorwaarden. Indien daaraan niet voldaan is dan moet je die webshop al niet vertrouwen.
Dropshipping is overigens geen oplichterij en ook niet illegaal. Je zou ervan staan te kijken hoeveel webshops dit systeem, wereldwijd, gebruiken. Hoewel een zeer groot aantal van de verkochte producten vanuit China geleverd worden is ook dit zeker niet altijd het geval. Als een lokale handelaar leuke spulletjes verkoopt die je bijna nergens ziet en, hij verkoopt zelf niet online, wat is er dan verkeerd aan dat jij op jou webshop die spullen gaat verkopen die dan door de handelaar zelf naar de klanten verstuurd worden? Zo werkt dropshipping nu eenmaal. En wat betreft spullen van AliExpress, niets houd je tegen om daar zelf te bestellen. Veel mensen durven dit echter niet goed en gaan dezelfde zaken dan in Nederlandse of Belgische webshops zoeken. En ja, die berekenen een winstpercentage, voor het opzoeken van de producten, het maken en onderhouden van de webshop, verlies door retourneren, belastingen en andere factoren. Als je dan, daarna, het product toch goedkoper tegenkomt op AliExpress, ga dan niet zeuren dat je opgelicht bent. Ik heb zelf een dropshipping webshop gehard en weet hoeveel werk het is en welke kosten erbij komen kijken. Tenzij je een flink reclamebudget hebt en een heel team aan het werk kunt zetten loont het meestal niet de moeite. Om die reden, plus, oncontroleerbare levertijden , ben ik er dan ook mee gestopt.

Gina hoofs - Hag trading

Puck amsterdam. Via klarna besteld. Denk je beschermd te zijn. Maar als ik klarna niet betaal krijg ik extra kosten en problemen met klarna. Puck amsterdam reageert niet dus toch gewoon betaald aan klarna. Klarna werkt dus mee aan oplichtersbendes! Ook eerder een probleem gehad met PETS CLOUD die handelt onder verschillende namen en ook via klarna handelt.

Gerrie de Groot

Er bestaan meer van deze sites die op precies dezelfde manier werken.
Ook via klarna als betaalsite.
Het gaat om Holland fashion support.
Of roermondfashion.nl hollandfashion.nl
Zij werken precies hetzelfde als pukamsterdam

Louise

Besteld en nooit wat ontvangen!!😩

cindy berkhout

ik had een jazz dress op pickamsterdam besteld via klarna dus dacht dan zit het wel oke maar na 4 weken een mail gstuurd hoe het met mijn bestelling zat en toen zeiden ze dat ze mijn bestelling niet konden vinden maar wel dat ik mij
ingeschreven had dus toen dacht ik ik bestel hem nog een keer en toen gewoon met ideal betaald en die bestelling had ik met 2 weken binnen maar die eerste bestelling nog steeds niet binnen gehad maar nu heeft klarna dat voor mij uitgezocht en die zeggen dat ik het moet betalen omdat puckamsterdam gewoon zegt dat die bestelling op gehaald is terwijl dat de bestelling was die ik gewoon had betaald en niet via klarna. dus zou zeggen niet bij dat kut bedrijf bestellen ook al is het nog zo mooi. want ik echt niet iets betalen wat ik niet binnen heb gekregen. cindy

Danielle

Jullie hebben gebroken met Puck Amsterdam???
Daar merk ik niks van.
Jullie blijven aangeven dat jullie contact hebben gehad met het bedrijf.
Dat het bedrijf netjes heeft gereageerd en een retouradres heeft gestuurd.
Jullie kennen het probleem, maar gaan er vervolgens gewoon leuk mee verder.
Mensen denken veilig een aankoop te doen via jullie, maar jullie doen er net zo hard aan mee.
Het is een goede leerschool geweest, maar ook dat ik nooit meer iets via jullie zal doen.
Jullie werken net zo hard mee aan deze oplichting.

Vivian Orlanda Mason

ook ik heb kleding bij dit bedrijf online besteld en heb niets ontvangen.
Klarna verplicht mij nu het bedrag met incasso kosten te betalen van spullen,die ik niet ontvangen heb.Ondanks berichten die ik naar Puck stuur en Klarna,krijg ik vandaag weer een msil om te betalen.Heb vandaag weer gereageert.
Klarn ik ga niet betalen,heb niets ontvangen.

B. Roskam

klarna stuurt nog steeds berichten namens Puck amsterdam!!! mijn bestelling nooit ontvangen. toch maar betaald om gezeur te voorkomen. Klarna werkt dus gewoon mee aan oplichting!

Dorrith Jongkind

Ook hier nu problemen met Klarna. Bestelling van Puck Amsterdam nooit ontvangen. AL sinds Juli hier meebezig.
Nu moet ik betalen anders krijg ik kosten zegt Klarna. Wil niet betalen want heb niks ontvangen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond