Deel dit artikel
-

Klarna met livestreams voor beautyshopping

Klarna verzorgt deze weken vier live videostreams met de Amerikaanse verkoper van huidverzorgings- en cosmetische producten Beautycounter.

Beautycounter is in de VS bekend van zijn hybride verkoopstrategie: een combinatie van verkoop via webwinkel en in de fysieke wereld met ruim zestigduizend lokale vertegenwoordigers. Dat zijn vaak kleine tot middelgrote influencers die op locatie werken.

Klarna treedt op als sponsor van de videostreams en vergroot daarmee zijn zichtbaarheid bij fashionshoppers. De Zweden zijn al leverancier bij de webwinkel. Die kan zijn klanten daardoor de optie tot achteraf betalen aanbieden.

Elke stream duurt een half uur en belicht verschillende producten uit het assortiment van Beautycounter. Er zijn twee uitzendingen per week. De eerstvolgende is aanstaande maandag. De tienduizenden influencers die als lokale verkopers optreden, zetten de video’s door naar hun achterban. En doen dat met kennelijk effect. De omzetten in tien minuten liggen twee- tot vijfhonderd procent hoger dan bij het meest vooraanstaande fysieke verkooppunt in Venice.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond