Klarna schrapt klantenserviceteams in Duitsland en Zweden

Betaalbedrijf Klarna schrapt klantenserviceteams in Duitsland en Zweden en hevelt de 250 banen over naar een externe dienstverlener.
De getroffen werknemers krijgen een baan aangeboden bij callcenterbedrijf Foundever. Dat wordt op zijn beurt dienstenleverancier aan Klarna. Personeel dat op het aanbod ingaat, krijgt bovendien een eenmalige bonus uitgekeerd.
Het is niet bekend hoeveel supportbanen er verhoudingsgewijs worden uitbesteed, al zegt het Zweedse bedrijf wel dat het merendeel van de medewerkers klantenservice in dienst blijven.
In de afgelopen vijftien maanden heeft Klarna in drie saneringsronden afscheid genomen van duizend medewerkers. De reden hiervoor is het vastekostenniveau omlaag te brengen. Het bedrijf boekte over afgelopen jaar een recordverlies van ongeveer een miljard euro. Binnenkort publiceert het de resultaten over de eerste zes maanden van 2023.
Foto: Per-Olof Fosberg (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond