Klarna-app krijgt duurzame kledingcollectie

De winkel in Klarna’s krijgt een nieuwe sectie waarin enkel duurzaam geproduceerde kleding te koop is. Hiertoe werkt het samen met de Good on You-organisatie.
Consumenten krijgen hierdoor toegang tot ruim 105 duurzame fashionmerken, waaronder Nederlandse. De collectie wordt ‘Conscious Brands’ gedoopt en toont bijvoorbeeld kleding van Kings of Indigo, Kuyichi, MUD Jeans, O My Bag en Iron Roots.
Good On You, dat hielp bij de samenstelling van de collectie, is een internationaal erkend platform voor duurzaamheidsratings voor fashion.
Voor Klarna is dit het volgende vehikel om zijn app aantrekkelijk te maken voor mensen die willen shoppen. De Zweden nemen stelling en kiezen een duidelijk afgebakende niche. Dat is herkenbaar voor koopbewuste klanten en moet het herhaalgebruik van de app opkrikken.
Nederland-directeur Wilko Klaassen: “Door de overvloed aan productinformatie is het niet altijd eenvoudig een bewuste keuze te maken. Met Conscious Brands willen we hierin verandering brengen.”
Klarna is in Nederland bekend om zijn betaaldienst, maar wil uitbreiden richting e-commerce en marketing. Op de consumentenmarkt speelt de app daar een centrale rol in.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond