Deel dit artikel
-

Kleine omzetgroei Criteo ondanks afwezigheid Travel-markt

Criteo, een internationale leverancier van reclametechnologie, groeide eind 2020 met 1 procent tot 661 miljoen omzet. Over het het hele jaar daalde dat met acht procent, maar kon nog wel een winstje worden genoteerd.

De jaarcijfers laten met name de impact zien van het wegvallen klanten uit de reismarkt. Het verlies van omzet bij een paar grote klanten drukt het verkoopresultaat aanzienlijk en compenseert niet de groei elders.

Sinds vorig jaar investeert Criteo aanzienlijk veel middelen in nieuwe producten die niet zijn gebaseerd op 3rd party cookies. Een voorbeeld daarvan is retailmedia, reclame voor merken door webwinkels in hun shops. Die tak groeide met 41 procent in 2020.

Het aantal klanten bij het Franse bedrijf nam met zes procent toe tot 21.460.

De Europese omzet in 2020 kwam uit op 750 miljoen dollar (-7%), wereldwijd was dat 2,2 miljard dollar (-8%). De nettowinst voor het jaar daalde met twintig miljoen tot 75 miljoen dollar. De winst als percentage van de omzet kwam uit op vier procent.

Beleggers ontvangen de cijfers van CEO Megan Clarken (foto) positief en sturen de koers bijna twintig procent omhoog.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond